loading...
blograsmi
مجید بازدید : 194 یکشنبه 11 مهر 1400 نظرات (0)

کدام تیم مشاوره سئو را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنیم؟

همان‌گونه که شما هم می‌دانید، سئو یک فرآیند طولانی است و نتایج آن را نمی‌توان در همان روز‌ها و هفته‌های ابتدای کار مشاهده کرد. به همین دلیل در زمان انتخاب یک مجموعه برای بخش مشاوره سئو و یا حتی در ماه‌های ابتدایی کار تیم انتخاب‌شده، نمی‌توان به‌راحتی از عملکرد صحیح گروه مشاوره سئو مطلع شد. این مسئله ممکن است در طولانی‌مدت آسیب‌های مختلفی برای کسب‌وکار شما ایجاد کند و پس از ماه‌ها، از عملکرد نامناسب تیم انتخابی مطلع شوید. برای جلوگیری از این اتفاق، باید فاکتورهای خاصی را در نظر گرفته و با بررسی دقیق آن شاخص‌ها در عملکرد مشاورین سئو، میزان بازدهی تیم را از همان ابتدا و حتی پیش از شروع کار، ارزیابی کنید. همچنین گزارش مدیریتی سئو این تیم نیز باید بررسی شود.

برای ارزیابی عملکرد گروه‌ها و آژانس‌های فعال در حوزه مشاورین سئو، این 10 مورد را به‌دقت بررسی کرده و آن‌ها را نظر داشته باشید:

 

1- توسعه استراتژی دقیق سئو

پیش از آغاز همکاری با آژانس مشاوره سئو، باید یک تماس تلفنی برقرار کنید. هدف شما از این تماس تلفنی این است که میزان تخصص فرد پاسخ‌گو را در زمینه سئو و فرآیند آن، ارزیابی نمایید. ممکن است این سوال مهم‌تر ایجاد شود که اگر شما هیچ تخصصی در این زمینه نداشته باشید، چگونه میزان تخصص فرد مقابل را ارزیابی کنید؟

پاسخ به این سوال نیز بسیار راحت است؛ در این بخش توجه کنید که فرد متخصص و نماینده آن آژانس، چگونه پروسه سئو را برای شما شرح داده و تا چه میزان تلاش می‌کند که شما راحت‌تر تمام بخش‌های تخصصی این فرآیند را درک کنید.

نکته مهم این است که حتی سخت‌ترین روش‌ها را می‌توان با زبان ساده و مفهوم، برای سایرین شرح داد. اگر احساس می‌کنید که این فرد همانند یک ربات، تنها بخش‌هایی از یک مطلب از پیش آماده شده را برای شما روخوانی می‌کند و هیچ تلاشی برای ساده‌سازی موضوع انجام نمی‌دهد، باید بدانید که این گروه و آژانس مشاورین سئو برای شما مناسب نیست. از سوی دیگر اگر این فرد در همان مکالمه تلفنی، پروسه سئو را به‌خوبی برای شما تشریح کند، متوجه خواهید شد که در حال صحبت با یک متخصص حرفه‌ای و فوق‌العاده هستید و می‌توانید به آن موسسه اعتماد کرده و به مراحل بعدی بروید.

 

2- تعیین اهداف

در ابتدای پروسه مشاوره سئو باید اهداف را به‌صورت دقیق و مشخص، تعیین کنید. تنها در این حالت است که تمام افراد حاضر در این فرآیند، به یک درک واضح و دقیق از ماموریت فعلی‌شان رسیده، موارد منطقی و قابل دستیابی را تشخیص داده و در نهایت در این راستا فعالیت خواهند کرد.

بدون تعیین اهداف، تعیین موفقیت پروژه و یا حتی رسیدن به آن‌ها بسیار سخت و در واقع غیر ممکن خواهد بود. در جلسه مشاوره سئو اهداف و معیارها را مشخص کنید و سپس از آژانس مشاور بخواهید در بازه‌های زمانی مشخص، گزارش کامل و دقیقی نسبت به این معیارها را به شما بدهند.

البته باید بدانید که پروسه سئو یک کار کاملا دو طرفه است. یعنی شما به‌عنوان مدیر مجموعه باید دقیقا بدانید که مشاورین سئو از شما چه می‌خواهند و همان موارد را اجرا کنید. معمولا تیم مشاوره سئو و در واقع آژانس بازاریابی دیجیتال، بخش اجرایی کار را در دست ندارند و اگر شما به‌عنوان بخش مجری، موارد تعیین‌شده را به‌درستی انجام ندهید، دستیابی به اهداف نیز غیر ممکن خواهد شد. به همین خاطر تعیین اهداف در همین بخش اولیه، برای هر دو طرف قرارداد یعنی شما به‌عنوان مدیر کسب‌وکار و تیم مشاوره سئو ضروری خواهد بود.

 

3- یادگیری در فرآیند مشاوره سئو

در فضای دیجیتال، آموزش و یادگیری بخش بزرگی از رابطه مشتری و مشاورین سئو را تشکیل می‌دهد. گروه مشاوره سئو باید در طی این پروسه، مهم‌ترین و اصلی‌ترین موارد را به شما نیز آموزش دهند و اطلاعات شما را در این حوزه به‌روزرسانی کنند؛ زیرا حتی اگر شما در این حوزه آشنایی اولیه و نسبتا کاملی هم داشته باشید، تنها با گذشت حدودا 6 ماه الی یک سال، تمام دانش این حوزه تغییر کرده و طبیعی است که شما از تمام وجوه مختلف سئو هم‎چون جدیدترین نحوه جست‌وجوی کلمه کلیدی، جدیدترین الگوریتم‌های گوگل، سئوی آن‌پیج و آف‌پیج و ده‌ها مورد دیگر اطلاعی نداشته باشید.

در این حالت توضیحات ماهانه و ارائه گزارش‌ها در جلسات مشاوره سئو نیز سود چندانی ندارد، زیرا شما به‌عنوان کارفرما درک دقیقی از عملکرد معیارهای سئو نخواهید داشت. بنابراین یک گروه کارآمد در حوزه مشاوره سئو باید در طی قرارداد کاری با شما، مهم‌ترین و جدیدترین تغییرات را اطلاع داده و دانش شما را در این حوزه افزایش دهند. نشانه اصلی این موضوع، پرسش‌های اولیه گروه مشاوره سئو از شما خواهد بود. در اولین جلسات کاری، یک گروه باتجربه باید چنین سوالاتی را از شما بپرسد:

  • پیشینه شما در زمینه بازاریابی دیجیتال چیست؟
  • پست و جایگاه شغلی شما در مجموعه چیست و چه وظایفی را برعهده دارید؟
  • تا چه حد با سئو و پروسه‌های مرتبط با آن آشنا هستید؟
  • در زمینه سئو کدام موارد را تا به حال انجام داده‌اید؟

تیم مشاوره سئو با این پرسش‌ها میزان آشنایی شما با این حوزه را می‌سنجند و سپس با توجه به پاسخ‌های شما، آموزش‌های اولیه را آغاز خواهند کرد. در واقع اگر شما به‌عنوان مدیر کسب‌وکار درک درستی از سئو نداشته باشید، ارزش آن را نیز درک نخواهید کرد؛ بنابراین گروه مشاوره باید جزئیات مختلف سئو را به‌خوبی شرح داده و میزان اهمیت سئو در دستیابی به اهداف را به شما نشان دهد. پس ترجیحا با گروهی همکاری کنید که این مورد را رعایت کرده و با توجه به دانسته‌های شما، جدیدترین اطلاعات حوزه سئو را در اختیارتان می‌گذارد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 147
  • بازدید سال : 1,285
  • بازدید کلی : 3,947